DVD - RW gravé et illisible ???

mistinguette

Expert
voilà mon soucis, j'ai gravé un bout de film avec le logiciel de montage Studio 9 pour faire un test.
Je le mets dans ma platine de salon, tout va bien, donc je vais pour l'effacer et là mon graveur refuse et de le lire, et de l'effacer, en me mettant média incorrect (j'utilise Easy CD et DVD creator).
C'est un DVD-RW... comprends pas...
 

mistinguette

Expert
j'ai trouvé la mise à jour de mon graveur mais la procédure m'a l'air compliquée... il ne suffit pas semble-t-il de lancer le fichier .exe, mais de procéder d'abord à tout un bazard expliqué en anglais :
"
This Update works only with NEC ND-2500A (retail&bulk) drives, not with OEM releases. OEM means part of a full PC package or external USB or FireWire variant of this burner. For OEM products contact your dealer, distributior or manufacturer of PC- or USB/ Firewire- package.

You can only update from Firmwareversion 1.06 and 1.07. You can verify your current firmware with NERO Info Tool:

Pls note following instructions for update procedure:

Connect drive to secondary IDE channel as Master
Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master
Use standard UDMA-2 IDE cable
Update in Windows "Safe Mode"
Under Windows 2000 & XP login as administrator
Update without DMA mode, under Windows XP & 2000 in the device manager - "IDE ATA/ ATAPI controllers", you can switch from DMA to PIO mode
Disconnect all external USB/ FireWire devices.
Deactivate virusscanners, active desktop programs and packetwriting agents
Do not turn off power during the updating process.

Note: Warranty will be lost during false updating procedure, especially modified firmwares were used before. In such cases we could not offer you a solution any more. You have to repair it by cost then.

INSTALLATION: After unzipping file pls. double click on "K25GN090.exe" file, follow instructions.
After, you have to reboot your system.

If you have problems after updating your drive use following steps:

1.Deinstall all your burnsoftware(s), also cleanup registry, e.g. cleaner can be found here
2.Update your mainboard driver(s). Contact manufacturer of your mainboard/ PC package for newest one.
3.Reinstall and update your burnsoftware.
"
... j'hésite donc :??:
 

CaiRve

Grand Maître
va ici:


c un firmware "hacké", mais qui est fait par un gars qui sait ce qu'il fait.
 

mistinguette

Expert
ca me dit pas comment je dois procéder ? je lance le l'installation comme un logiciel ou je dois faire des manip' avant ???
 

jceric

Expert
magali essaie deja avec le firmware que tu as trouver chez nec et dis nous ca cela a fonctione : tu lances en double-cliquant "K25GN090.exe" et la sois ce ptit programme reconnait ton graveur sois il te drive not recogised(kkchose comme ca) et se
ferme,donc tu ne risques,rien! au cas ou il fonctionne,tu appuies sur "update" et a la fin il te demnderas de rebooter ton pc
 
Vous devez vous inscrire ou vous connecter pour répondre ici.
Derniers messages publiés
Statistiques globales
Discussions
730 128
Messages
6 717 833
Membres
1 586 367
Dernier membre
ramkin
Partager cette page
Haut